tabung

Jumaat, 28 November 2014

Akikah Aqiel Qayyum ~ Goodies

assalamualaikum.. salam sejahtera

 
muhammad aqiel qayyum bin mohd fauzi
2tahun 2 bulan


majlis akikah insyaallah malam ni.. persiapan seperti biasa.. kena prepare 2 hari awal.. so hari ni tinggal masak-masak,, kemas-kemas,, & makan-makan.. tapi alise masih kerja lagi hmmm.. budak kecik ni pon semalam petang baru balik.. tak puas gomol..



ni jajan-jajan yang kakak beli.. ala beli dekat kedai ECO rm2.. beli dengan bakul sekali.. 




malam semalam sengkang mata siapkan goodies bag 50pcs sampai pukul 1.30 pagi.. buat berdua je ngan kakak.. yang lain semua dah tido.. takde ape sangat pon.. susun jelah biskut 2 jenis dengan air kotak masuk dalam bakul tu.. yang merah untuk tetamu perempuan.. yang biru dengan terkois untuk tetamu lelaki..

saja je bagi bakul.. senang jugak tetamu nak bungkus makanan bawa balik.. tu jek..

Khamis, 27 November 2014

Sakit Perut

assalamualaikum.. salam sejahtera

segala macam ubat


ingat kan tahun ni clear la xnak MC.. dalam pada terniat tu hah pepagi hari selasa dah jumpa mr tandas.. badan dah macam udang dah.. senak betul.. dapat mc 1 hari.. tapi sampai sekarang bisa perut tak ilang lagi.. still ade lagi membuang..

kuat betol ubat sakit perut tu.. 2x makan 2x jugak tido tak sedar.. tak makan hape pon seharian.. telan je ubat.. kruk kruk perut..


pukul 4 macam dah bole bangun sikit.. masak bubur dengan ikan singgang.. pastu mak suruh masak kentang sambal.. ceduk sikit masuk dalam pinggan.. adoiiii.. sakit perut lagi makan pedas lagi.. kuah singgang tu alise letak asam keping banyak sikit.. memang nak masam2 betul.. sedap..

Jumaat, 21 November 2014

R & F Tanjung Puteri JB

assalamualaikum.. salam sejahtera

dah banyak pembangunan yang naik di JB ni.. nasib la rumah parent jauh dari bandar.. kalau dekat memang selalu hilang dah ni.. dulu duduk hostel weekend hanya untuk tido jek.. masa lain banyak kat luar.. tapi tu dulu lah.. sekarang dah insaf sikit..

sabtu balik kerja pukul 1pm.. so alise balik rumah dulu mandi salin baju.. pukul 2.30pm tunggu dekat hentian penawar.. alise tinggal kereta jek kat situ depan kedai buah.. nasib takde pape.. malas nak pusing balik g rumah kakak..


sampai sana ngam-ngan hujan turun makin lebat.. payung ada 1 jek. alise yang pegang memang berujan la semua anak sedara dari tempat letak kereta sampai ke pondok pintu masuk.. pastu tunggu buggy ni.. alahai tak sampai seminit je naik dah sampai.. hmmhmmhmm..



pintu masuk..

dekat gambar kiri tu masuk nanti kena register 1 nama untuk 1 kumpulan.. yang dekat booth ticket gambar kanan pulak korang kena cop tangan kiri lepastu bole minta ticket untuk redeem setiap permainan.. ade 10 booth permainan untuk korang main.. semua kena tunjuk tiket sahaja..



1- alise amik bahagian mewarnakan gambar GIAN kawan doreamon.. tak cun kan??? sebab alise tangan takde seni.. dulu masa sekolah pon takde amik course melukis.. huhu

2- popcorn is free.. suka tak?? sambil jalan sambil makan.. buat kunyah-kunyah.. tapi ni tak payah redeem pakai tiket.. selagi ade popcorn bole jek amik.. tapi sengaja diaorang masak sikit-sikit.. 



sambung lagi main..

1- kuda pusing tu pon alise naik.. saja nak jadi budak2 kejap.. sekali hah 5x pusingan dia pusing.. dah la duduk lawan arah.. turun sampai huyung hayang gaya orang mabuk dah.. 

2- yang bawah tak sempat main.. hujan lebat so banyak air takung.. 



sambil tu sempat la selfie kawasan persekitaran.. makin petang makin ramai.. tu yang datang jek terus amik gambar dulu.. kang lambat gambar semua penuh dengan muka orang lain.. hehehe..

sayang.. gambar alise tak banyak amik.. anak sedara semua tangan gigil.. habis gambar gegar.. 
*kejap pipi kembung kejap pipi kurus*


pastu masuk bangunan yang design2 rumah.. ni gambar cepat2 sebab guard kat situ marah..
" alahhhhh orang nak amik gambar dengan pokok orkid je pon.. kedekut betul.. huh "




dah puas main game.. turun tingkat bawah pulak.. nak amik gambar macam dekat parisssss.. tapi nan hado la hahaha.. mengekor jek anak sedara ni.. dah la lupa nak bawak monopod.. dah memasing gambar semua muka besar.. 

sekaliiiiii bunyi hujan sampai dari belah singapore.. bunyi angin kuat terus.. memasing lari naik atas.. tangga dah la tinggi.. kesian orang belakang basah.. 

balik jalan kaki jek sebab buggy semua full..