tabung

Rabu, 3 Julai 2019

TravelLakiBini Ke AoNang Krabi, Thailand ~ Penginapan Bajet di Krabi, Thailand

assalamualaikum.. salam sejahtera

lepas sahaja booking penerbangan terus alise buat research untuk booking hotel pulak.. sebab tau kalau hotel ni kena pilih location yang sedang-sedang dari bandar / pantai dan ada kemudahan kedai di sekeliling samada kedai makan atau kedai runcit.. senang takyah sewa pengangkutan..

dan lagi satu kami pergi sendiri tanpa pakai agen jadi semua kena ikhtiar sendiri.. tu yang kena pastikan location ke satu tempat tak berapa jauh.. boleh jimat kos hanya jalan kaki sahaja.. pastikan jugak review orang ramai ye..


 
** booking on 20/03/2018 **

setelah di timbang tara.. alise pilih hotel Aonang Goodwill Hotel ni sebab ini rate paling bajet sekali.. memang terbaik siap ade view dari balkoni dan yang penting free cancellation sebab takut ade pertukaran flight ke ape kan.. masih ada masa boleh tukar.. harga tu bahagi dua dengan abang/akak ipar.. sebab pergi sama-sama..

lagi satu ada konsep " book now pay later ".. (pastikan dah dapat booking comformation  ye)

dan yang paling best depan hotel goodwill ni ada kedai makan yang paling ramai orang review & paling terkenal iaitu bamboo restaurant.. so senang takyah jauh-jauh cari makan nanti..





gambar atas ni selepas sehari alise booking.. nampak tak.. terus naik harga.. 👀👀👀👀
so jadilah pengguna bijak.. hahaha

tapiiiiiiiiiiii......

pada 3 sept tu dapat email kata kena bayar dalam masa 24jam untuk mengelakkan cancelled booking.. eh apa yang kuajaaaa sangat ni.. term kan pay later.. lepastu rate dia lepas SST terus naik jadi RM520++.. terus menggagau cari hotel lain yang lebih bajet dengan booking pay now sebab serik.. huhuhu




booking sebelah hotel goodwill sajerkkk "HARVEST HOUSE".. hahahaha dengan rate yang lebih rendah lega terus rasa hati.. keluasan hotel ni pon boleh muat lagi 1 katil queen tau.. selesa sangat..




Tiada ulasan: