tabung

Isnin, 22 September 2014

Kawan Baru Kita

assalamualaikum.. salam sejahtera

yey.. kita dah ade kawan baru.. merangkap kawan office jugak sebenarnya.. oooo ngendap blog kita eh.. siap tinggal jejak.. ok ok i follow u back later ye kawan.. +___=

boleh klik link ni : ibu twins.. 




ni cerita lain pulak.. sapa tau nama buah ni? kawan alise cakap buah tampoi.. alise tak pasti la kan.. sebab ni pon 1st time jumpa.. abah bawa balik 1 plastik masa balik dari kenduri kahwin rumah sepupu.. 2 bundle rm10.. import dari negeri sembilan kata taukey kedai.. 


isinye macam ni.. alahai kecik sangat2.. mane la puas makan.. ade dalam 2/3 ulas je dalam tu.. kulit tebal.. kawan cakap kalau penempatan orang asli banyak la jual tepi2 jalan.. macam cameron tu.. rasa manis macam duku lebih kurang..


balik kerja nampak buah naga ni dah masak.. apelagi.. kasi petik la.. setakat ni dah 3x merasa buahnya walaupun sekali buah tu hanya ade sebiji jek.. tak pakai baja pon.. siram2 je sikit2.. benih pokok akak ipar yang bagi.. tanam je pakai batang.. tapip hati-hati.. batang nya ade duri sikit..

8 ulasan:

Mila Hilas berkata...

sy pnh nmpk buah tu tp xtahu nama.hehehe... wah untunglah x pyh beli dh buah naga hehe

Nafira usof berkata...

pokok buah naga tuh tanam sendirik yer?? bagus nye.. siap berbuah lagi.
x rugi kan orang rajin cucuk tanam.. mesti ade hasilnye.

Ibu Twins berkata...

omg..hahhaha

Nory Zoulkefle berkata...

ooo buah tampoi ke nama dia...
penah dengar tapi tak penah taw bentuk dia cmne..ehhe

siti alfakhishah aman berkata...

@Ibu Twins : stalker di jumpai.. :)

Diana Rashid berkata...

tak pernah makan kot buah tampoi..tapi selalu tengok gambar je la..

♥ Mrs. Secretary ♥ berkata...

tak pernah makan la alise.. jakun betul..hahaha

Sya Mimie berkata...

Xpnh pula tgk buah tu. Klau buah naga tu biasa la tgk. Hehe