tabung

Isnin, 8 September 2014

Hasil Laut

assalamualaikum.. salam sejahtera

semalam 1hari alise masak lauk semua pedas2.. nasib la mak abah bole telan.. tengok pada barang yg nak dimasak jugak la kan..

sebab semalam abang alise pergi mancing.. cuaca pulak elok.. mendung2 redup jek.. so dapat la balik 3 jenis haiwan.. hahaha.. tak lame pon.. pergi pukol 1.. pukol 4 dah balik dah.. erm.. tak tanye pulak di mancing kat mane..




rezeki la ni.. alhamdulillah.. selalu kalau mancing dapat anak2 ikan jek.. kalini dapat siput sedut.. dapat ikan sembilang dengan udang.. ( ke udang tu dia buat umpan erk?? tapi banyak jugak dalam 10ekor )

biasanye kalau masak pakai cili / lada ni tangan akan pijar kan.. so tips alise nak bagi senang je..

* kalau perah kelapa pakai santan parut.. hampas jangan buang.. hampas kering ni bole buat lumur / bilas2 tangan lepas masak..

* lumur tangan dengan minyak masak yang baru.. dalam 3min mcm tu baru bilas tangan dengan sabun seperti biasa.. insyaallah


3 ulasan:

fazianbatrisyia berkata...

sy tak pandai makan siput...tp anak2 sy suka & pandai makan siput. kadang2 anak yg offer sedutkan...

Didie Kamila berkata...

sedapnye..lg 1st tu gmbr sipot..trliur tgk..hehe..

farhana mohamad berkata...

mengancam betul siput sedut tu.

=D