tabung

Selasa, 16 September 2014

Bila Abah Masuk Dapur

assalamualaikum.. salam sejahtera

SALAM 1 MALAYSIA

alhamdulillah. abah alise ni bole kata sangat rajin jugak la kedapur. air tangan abah ni lain sikit dari air tangan emak..tu yang kalau abah masak alise siap bertambah 2x.. hmmm.. memang lambat la kurusnye..

sejak emak x larat sangat jalan memang alise tak benarkan mak masak.. mak memang tak larat nak diri lelama.. tu yang risau tu.. jadi abah amik alih memasak kalau alise pergi kerja.. masak tak banyak pon.. jadi alise balik kerja dah boleh buat kerja rumah yang lain pulak.. dapat la rehat sikit.. hehehe..

burger
mee jawa
daging kari
siput sedut masak lemak
sambal hijau cecah lempeng


ikot mood abah jugak la.. ade time rajin masak pon sedap2.. kalau macam penat2 jaga lembu masak simple2 jek.. tapi bole la tahan..

tapiiiiiii..

kalau abah yang masak memang dia tak kan kemas dapur.. tak kan lap kotor2 dekat tempat memasak tu.. like minyak terpercik ke.. kuah melimpah ke.. memang takkan lap punya.. tu jelah pon.. tapi kalau masak memang sedap.. ate.. tukang masak blok kan.. hehehe.. untungkan alise..

4 ulasan:

Diana Rashid berkata...

lempeng cecah sambal hijau atau sambal hijau cecah lempeng..yang mana satu yang betul??cer teka..cer teka..'heheheh

Nafira usof berkata...

Untunglahhhh... ayah sis x tahu masak.. ayah hanya tahu keje je.. sis di besarkan dgn air tangan mak sepenuhnye.. hehehe

♥ Mrs. Secretary ♥ berkata...

Untung ayah alise tahu masak..tapi bab mengemas tue ayah serahkan kat alise la yer tak.. =D

Sya Mimie berkata...

Bertuahnya ayh pndai msak.. :)