tabung

Isnin, 18 November 2013

Resipi Atkin ~ Bubur Bunga Kobis


bile tengah demam mood nak makan biasa memang mintak bubur je kan.. tapi ketika dalam fasa atkins mane bole sentuh nasi kan..

so amik resipi dekat group diet atkins yang macam ala-ala bubur.. senang pon senang.. bahan kalau setakat pakai sayur kompom ada jek kat esbok.. atkiners memang kena simpan stok sayur banyak-banyak bagi lawas nak membuang tau.. ni petua..


ni pic kasi zoom sikit.. memang nampak real bubur nasi kan? halus-halus..

bahan-bahan :
  • 1 tongkol kobis bunga 
  • 3 cawan air
  • 1 kiub pati ayam
  • 1/2 sudu kecil lada putih
  • secubit garam & serbuk perasa


cara masak :
  1. kobis bunga di blender dengan 3 cawan air.. blender jangan terlalu halus sangat..
  2. panaskan periuk.. masukkan bahan blender dengan kiub pati ayam..
  3. dah mendidih masukkan pula serbuk lada putih, garam & perasa..
  4. boleh jugak pecahkan sebiji telur untuk nampak meriah..
  5. hiris kobis nipis-nipis & racik dada ayam.. 

3 ulasan:

Mazatul Azura Muhamad berkata...

Nampak best!

AhkakGojes berkata...

ooo..gini ker diet atkins?

Sya Mimie berkata...

laaa haii.. nampak sedap je..