tabung

Selasa, 19 Januari 2016

Rindu Dari Si Anak

assalamualaikum.. salam sejahtera



kelmarin genap 40hari arwah mak tinggalkan alise dekat dunia ni.. perasannya macam semalam masih lagi mak jerit nama alise alise alise sampai jiran sebelah pon bole dengar.. sampaikan jiran pon bole tanya kalau seminggu mak duk rumah kakak.. mana mak?? tak dengar pon mak kau panggil kau arini?? allahu macam mana nak halang airmata ni..

hikmah jugak alise kawen lambat mungkin nak banyak kan masa alise dengan mak dekat rumah.. jaga kencing berak mak.. jaga sakit pening mak.. bawak mak jalan-jalan walaupon hakikatnya mak hanya duduk je dekat kereta kasi alise jalan sorang.. pastu gembira je dapat jenjalan.. 

kalau sembang mak selalu cakap.. lepas solat mak selalu doa..
#cepatlah kawen kak.. dapat mak tengok kau naik pelamin.. dapat mak tengok suami kau jaga kau macam mana.. 

#mak doakan ko dapat kerja kerajaan.. dapat la beli rumah murah sikit pastu dapat la mak tumpang GL kau kalau mak duduk hospital..

#mak doakan anak-anak mak murah rezeki supaya mudah bersedekah.. tak jatuh miskin pon..

#pastu gerakkan hati alise ni suruh solat awal waktu.. ni lagi setengah jam baru masuk toilet.. makan tu tau pulak ade time.. 

dah takde lagi suara bebel kan alise dekat rumah tu.. #nangis

3 ulasan:

safurara berkata...

sabar ye awak. Alfatihah~

Kakzakie Purvit berkata...

Masya-Allah... kakak baru tahu Alise
Salam takziah dari kakak. Teruskan doa buat allahyarhamah mak semoga mak tenang di sana.

sya mimie berkata...

Salam takziah ye alise..