tabung

Isnin, 24 Ogos 2015

Lauk Raya Lagi Ke?? Tak Jemu Ye!!

assalamualaikum.. salam sejahtera

crop muka jiransebelah sebab dy cakap xperlu nak glamour masuk blog.. ok fine!!

Semalam jiran ajak pergi buat gambar pasport.. so meronda la kami dekat bandar penawar sebab tu jek kedai yang ada.. ahad kan mane ade kedai bukak.. pastu kedai tu kena tunggu 2hari sebab mesin rosak.. kawan pulak nak on the spot dah terpaksa la kami ke kota.. tapi memang petang tu xde perancangan lain.. nasib baik..

pergi kota nasib ada tujuan lain.. boleh belanja barang dapur dekat kipmart n econsave.. kebetulan mak suruh masak lauk raya sebab nak pulang mangkuk rantang jiran.. tu yang cari sikit lauknya..


2jam bersilat dekat dapur akhirnya siap pon sambal paru dengan kuah lodeh.. mak cakap kalau ade sambal kacang 3/4 kali mak tambah ni.. hahaha.. (tu maksudnya i masak sedap kan) jiran pulak cakap kuah lodeh i tiptop tau.. ko rasa?? i rasa bangga jek sampai rasa bestnya niaga.. hahahaha

resipi sambal paru dengan lodeh esok baru buat entry k.. x sempat ni.. 


pukul 9.30 rilek je makan nasi impit dengan sambal pary dengan kuah lodeh.. melimpah hokey.. sedapnya makan.. ni kalau ade rendang lagi sedap alise menambah kuah lodeh.. kasi banjir..


1 ulasan:

anajingga berkata...

sedapnya kombinasi menu CT :)