tabung

Jumaat, 16 Januari 2015

Resipi ~ Cucur Ayam Atkins

assalamualaikum.. salam sejahtera

alise share je resipi2 atkins.. so saper google bole la selit masuk blog alise kan.. naik sikit pageviews.. hehehe


bahan-bahan :

  • dada ayam - ayam di toskan & diblender dengan sesudu air sahaja. pakai blender basah..

  • suku bawang merah - di potong dadu

  • 2 batang daun sup - di potong halus

  • sebiji telur

  • perasa - garam / serbuk sayur / ikan bilis blender



gaulkan sahaja ke semua bahan & dibiarkan sebentar di dalam peti ais.. ( tujuan untuk kenyal )


panaskan minyak dengan suhu yang sederhana sahaja macam nak goreng cucur ikan bilis tu.. mengikut kreativiti.. :)

7 ulasan:

safurara berkata...

ok thanks alise, nt boleh buat.hehehe

Kakzakie berkata...

Dah siap apa lagi gandingkan dgn sos cili sedapnyaaaa:)

Diana Rashid berkata...

sedapnya..macam nugget pun ada..

Nooriah Abdullah berkata...

assalamualaikum kaknoor singgah foloow tengok cucur ayam yg sedap ni, boleh kaknoor try nanti

Sha Nikitasakura berkata...

Emm..sedapnyer..

FARHA & FAZA berkata...

sedapnya

FARHA & FAZA berkata...

sedapnya