tabung

Isnin, 1 Disember 2014

Akikah Aqiel Qayyum ~ Juadah

assalamualaikum.. salam sejahtera



kambing ni dah selamat disembelih pagi sabtu haritu.. abah jemput kawan sembelih depan rumah.. alise tak sempat tengok.. tau-tau dah siap lapah dah.. 


menu utama adalah nasi jagung dengan kambing masak kari.. 2x trip alise gatah daging kambing.. lagi sedap dekat tulang sum-sum.. * telan ailio


lauk sampingan ayam masak merah dengan sambal goreng jawa.. alise masak ayam masak merah hehehe.. pastu ade jugak ikan parang masak asam pedas dengan bendi.. 


otak-otak beli frozen pastu bakar sendiri.. rm100 dapat 250pcs.. berbaloi-baloi.. 


tembikai untuk pencuci mulut.. kuih takde buat.. pastu akak buat cupcake cheese leleh.. 


pasang khemah 1 balai sahaja.. ni pon pasang yang abah punya bukan blok punya.. nak makan dalam rumah memang tak muat sebab abah ada panggil orang surau sekali.. buat buffet je senang.. yang ni area lelaki.. perempuan makan dekat bangsal tepi rumah.. 


alhamdulillah.. lauk pauk semua habis.. jadi sebelum terlambat alise makan dulu sebelum tetamu datang.. lagipon alise kena jaga bahagian makanan kat luar.. top up mane yang dah habis.. 

4 ulasan:

Kakzakie berkata...

Biasalah Alise kalau nak buat kenduri memang kita kena makan dulu sebelum org dtg sebab bila tetamu dah dtg kita dah tak ada masa dah nak makan...

Kambing masak apa pun kakak suka:)

Cik Fafa berkata...

nampak sedap semua menu kat atas ni. ^^

♥ Mrs. Secretary ♥ berkata...

semua makanan best2 la.. tambah otak2 tue..favorite i tuh! =D

Cikna berkata...

Cupcakes cheese leleh tu nmpk sedapla, share la resepi sis....;-)