tabung

Jumaat, 25 Julai 2014

ProjekKuihRaya ~ Kek Batik Coklat

assalamualaikum.. salam sejahtera

sebab nak raya ni.. bole la bagi sikit resipi untuk menjamu tetamu time rumah terbuka ke kan.. tapi puasa ni adik lelaki asik suruh buat kek batik ni jek.. sedap gaknye mkan time sejuk2..

alamak.. gambar tak rotate pulak.. 

bahan - bahan
  • 250gram buttercup
  • setengah tin susu pekat
  • 3 sudu besar milo
  • biskut marie 


dengan api sederhana, cairkan butter..




masukkan pula susu pekat



masukkan pula milo.. tunggu sehingga adunan berbuih sedikit..

sebab alise tak gaul sekali dengan biskut so alise buat mampat ikot layer by layer.. memang best.. melimpah ruah coklat..

layer ~ coklat - biskut - coklat - layer.. sehingga abis..



macam ni.. susun je aksi mampat. tekan2 sikit.. dah siap letak je kat esbuk yang biasa.. selamat mencuba

4 ulasan:

Khai♥Rin : anies berkata...

p/s
SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI. AMPUN DAN MAAF ANDAI ADA TERKASAR BAHASA SEPANJANG PERKENALAN DAN PERSAHABATAN KITA MESKIPUN DI ALAM MAYA SAHAJA...

CikLily Putih berkata...

kek yang paling senang sekali kan..

Noura Qifays berkata...

Sedappppppppppnyaa! ngidam sgt nk mkn nieee..hihihihi

Sya Mimie berkata...

Selamat hari raya alise.. Alaaa, on pkai fon xkuar gmbrnya..