tabung

Khamis, 4 Julai 2013

Resipi ~ Mini Burger


alise tau korang paling suka makan burger abang burn la.. burger bakar la.. tapi alise.. celah mane plak la nak cari kan.. dok kampung katenye.. burger tepi jalan tu banyak la.. 

ni nak puasa ni.. alise kasi publish siap2 entry pasal makanan.. kang korang tengok time puasa.. jejes plak ailio.. resipi original dari http://mylovelyfamily-ana.blogspot.com/search/label/mini%20burger%20sandwich..

bahan-bahan
  • 1 paket daging kisar
  • 1 tangkai daun sup    *dihiris nipis
  • 1 labu bawang besar * potong dadu
  • secubit serbuk lada sulah, garam & perasa

alise pakai brand RAMLY.. gaul kesemua bahan-bahan di atas & buat kan doh menjadi bulat2 kecil.. tidak terlalu tebal.. masak tanpa minyak.. sebab daging akan kuarkan jus nanti.. 


kepingan roti kecil2,, alise tekap pakai bekas kuih yang kecik.. ngam2 dapat 2 bulatan roti untuk 1 keping.. (abaikan papan potong yang hitam legam sebab baru lepas penyetkan ayam.. )


cara susun :
1. roti
2. kepingan daging
3. sos / mayonis


4. kepingan tomato
5. kepingan telur dadar


6. last sekali roti.. 


kasi zoom sikit.. 


* senang kan.. tepek gambar step by step.. pasal malas nak merapu.. hahaha 

7 ulasan:

adrianna syaz berkata...

Comey2nya beger..ni 2 kali ngap sudah habes..hehe :D

Nory Zoulkefle berkata...

sedapppnya...
dah lama teringin nak buat, tapi tak penah buat lagi...
hehehe

siti alfakhishah aman berkata...

AS : lau gelojoh skali ngap jek.. ^____*

nory : nak mendeko nye tu yang lemah..

::EIDA:: berkata...

haaaaaa ida pun pernah buat. mini burger bakar lagiii. hahahha. cucuk burger tu dgn lidi supaya tak senang jatuh. hehhehehehe

siti alfakhishah aman berkata...

Eida : owh,,, sedap tu.. em2.. tp sebb lidi takde.. letak jek pukal kat pinggan.. hehe

Mimie Najib berkata...

comelnya..aliseeee..buatkan..haha

siti alfakhishah aman berkata...

meh cini dtg raya.. kang alise jamu ni jek.. senang baitu..