tabung

Isnin, 8 Julai 2013

Senibong Kedua Kali


kalau boleh entry pasal makan semua nak cerita sebelum puasa.. tinggal esok jek kan.. tapi tulah masalahnye.. kat rumah takde internet.. so sume kena kat opis baru ley ngarang ayat,, nak masuk kan pic lagi,, sorry saper yang nak muntah baca entry makan je tak habis2..



ni adik lelaki bongsu.. Muhammad Dahlan.. dah start keje ingatkan makin kurus.. tapi semalam tengok dia.. perot dah kedepan sikit dah.. (boncit).. hahaha.. 



yang pakai tudung hijau tu plak adik perempuan bongsu.. Siti Nadiah Hasbi.. bawah alise 3 tahun.. eh terplesing plak hp kite kat atas meja tu.. peminat fanatik NOKIA.. ngeee.. ikotkan gambar ni nak amik gambar mak jek.. saje je suruh adik buat2 borak ngan mak.. abis.. susah sangat nak amik gambar.. abang yang take pic ni.. nasib lawa walaupon gegar sikit.. 

                            

masa nak gi makan ni.. abah alise pon tak tau kitorang nak belanja makan kat sini.. ingat dah kemas2 baju terus balik.. (alise stay umah abang 2 hari).. kebetulan plak masa masa nak kuar rumah dapat panggilan telefon.. kawan baik ayah meninggal.. kencing manis.. otw nak bawa pergi hospital.. tu yang resah semacam jek.. 



yang pakai baju hitam tu la tukang sponser makan.. Mohd Faiz.. abang alise.. beza 2 tahun.. memang niat nak belanja mak ayah sebenarnya.. tapi kitorang yang bujang2 ni sebok kan diri jek.. ate.. alise kan bawak mak ayah.. opkos kena belanja sekali kan.. yang adik lelaki tu sebab dok 1 umah ngan abang.. yang perempuan plak umah sewa dekat jek ngan diorang.. tu yang bawa sekali..

tapi kalau nak tau.. kantoi nak belanja ni alise la.. p post kat FB.. dah adik beradik lain nak ikot sama.. tapi takpe lah.. lau dah niat ikhlas.. insyaallah ada rezeki.. 


poyo.. tisu pon nak enterprem jugak eleh..


sotong goreng tepung


ikan senangin masak 3 rasa


ikan tebal pipi masak steam limau


all the food.. total rm220


tuan belog memang kena enterprem sekali.. yang kelako bole sama ngan adik plak pakai baju kaler ijau.. berkepit tangan ngan dia.. hahaha.. padan muka dia malu.. takut tak laku la tu.. huhuhu..  



balik tu,, adik yang perempuan nak bagi tudung ngan kolagen untuk mak sebenarnya.. tapi lupa plak nak amik masa kat kereta.. benti tepi jalan jap tunggu dia.. eh.. alih2 dapat crepe.. tambah gemuk kan pipi la kan.. sedappppp sangat.. crepe oreo.. mak cakap rezeki jangan di tolak.. musuh jangan di cari.. hehehe.. 

7 ulasan:

Nory Zoulkefle berkata...

menyelerakan betull nengok crepe oreo tu...
sedappp tu...

Amanda Suria berkata...

Crepe oreo? Alahaii..sedapnyaaa..

siti alfakhishah aman berkata...

nory : opkoz menyelerakan.. gebu tu..

AS : yup.. sedap sgt.. isi dy padat..

Mimie Najib berkata...

adoyai alise..nasib singgah sebelum puasa..bnyk beno mknan nya..terliur tau.. :p
crepe tuuuuuuuuuu...nakkk...

siti alfakhishah aman berkata...

ni abang niat nak belanja mak ayah.. kitorang tukang sibuk jek..

nak? t alise pos dah kecai2 dah..

::EIDA:: berkata...

crepe oreo? ida ingt crepe durian pastu letak chocolate. hahahahha

siti alfakhishah aman berkata...

eida : alise tak makan doyan la.. busuk.. sedap nye....