tabung

Khamis, 23 Mei 2013

Hasil Kutipan Di Kampung Sg Mati, Pagoh


awal2 nak cakap.. ni citer basi minggu lepas punya.. masa hantar mak balik kampung untuk mengurut.. hmm.. kamera tiada dalam genggaman,, blog pon terabai.. sekarang kasi ceria balik tengok gambar2 yang ada okey..


buah jambu ni masa alise datang dah jejes air liur dah.. pokok nye betul2 tepi jalan.. phewww.. lap peluh je pandang jeling2 mata.. ni baru kat bawah.. kalau tengok kat pokok rasa tak nak turun.. dok je senggayut kat pokok.. happy rasa.. :)


tak cukup makan atas pokok,, selak baju cikit buat tadah buah jambu yang dipetik plak.. dasar pemalas nak amik plastik.. huhu.. ni makan ngan asam serbuk.. kurang pon jejes air liur.. kan kan.. hahaha.. dengki


buah limau kasturi.. banyak nyeeeeee.. saya suka.. saya suka.. ( dialog mei mei upin ipin ) pon amik 1 plastik juga.. makan dengan asam kecut.. gluppp.. telan air liur lagi.. ada lagi suku alise buat air asam boi (next entry)


ni buah pelam besar.. betol2 besar la senang cite.. ada dalam 4kg sebiji.. lenguh2 tangan kendong..  2 ni dah masak bole makan camtu jek.. 1 lagi belom masak alise buat pencicah kicap bubuh lada cili bubuh gula.. aishhhh.. terliur lagi.. sorry.. :)



ok last.. ni memang feveret kalau balik kampung.. kutip pucuk paku.. masak plak bubuh lada banyak2.. adoyai.. mak mertua lalu belakang pon tak perasan dah.. 

minggu ni balik kampung lagi.. hantar mak mengurut lagi.. nanti alise review plak tempat urut tu.. tu pon kalau dapat ikot la pasal naik kete abang.. 

9 ulasan:

wahida berkata...

pelam besar dgn jambu merah tu betul2 bikin menggugat jiwa okeh...

siti alfakhishah aman berkata...

PELAM DAH HABES.. JAMBU BYK LAGI.,.

nurul ezzatie zulkarnain berkata...

lamanya tak makan jambu.

btw, done follow =)

Mimie Najib berkata...

jambu air..dapnya..nak2 makan cicah gula ngan kicap...cukup!.. hehehe

siti alfakhishah aman berkata...

mimie.. sedap betol..

Nory Zoulkefle berkata...

buah jambu tu sedap buat cicah tu...hurmmm yummeh...

siti alfakhishah aman berkata...

cicah kicap lada cikit ngan gula.. terliur.. gluppp

IDAZS berkata...

salam kenal,

Jambu kecil tu sedapnya kalau makan dengan kuah rojak.

oh ya, pucuk paku tu pun fevret saya, lebih-lebih lagi kalau letak dalam bubur lambuk

siti alfakhishah aman berkata...

idazs : em2.. esok nye terus beli asam jeruk tu.. slalu akak buat sambal cecah.. tapi masa tu xdan nak buat..