tabung

Rabu, 17 Februari 2016

Rindu Lagi

assalamualaikum.. salam sejahtera

17/02/2016 - 15.40PM

Masa warded,, nurse dah pesan suruh mak puasa..
Esok nak kena check doktor..
Nurse bg air cucuk dekat tangan jek..
Tu pon dah masuk 2 botol..


Lagi 4 jam nak check doktor..
Mak mintak nak minom air..
Sikit- sikit sedut..
Makin lama habis sebotol kecil..
Topup lagi sebotol letak sisi..


Bergerak kiri & kanan..
X selesa..
Sendal bantal kecik belakang kepala..
X selesa..
Letak tuala basah dekat dahi..
Ok senyum sikit..
Pastu mintak salinkan baju hijau.. (baju hospital)
Siap pakej mandi dengan buang hajat.. ** buat muka comel

Subuh..

Senyap2 mak sedut air lagi masa aku nak solat subuh.. (sebab dah penuhkan air 1botol)..
Katanya haus sangat..
Tapi bibir tak kering macam selalu..

Jahatnya aku biarkan mak kehausan..
Tu belom mak mintak tolong bacakan yassin..
Aku bg alasan hp bateri flat..
Yassin xde dekat tangan..

allahu akbar

Macam2 tanda mak tunjuk saat hujung usia..
Tapi sapa kita yang tahu saat bila ajal menjemput.. ??
saat akhirnya saya yang tida disisi.. 


alfatihah
almarhumah Bahriyah bt hj abdullah 
# 71 hari


3 ulasan:

wahida berkata...

teruslah sedekahkan Al Fatihah buat mak...
semoga arwah dibariskan bersama orang2 yg beriman...amin..

J.Syazwana berkata...

Sorry lambat reply. Alamat dia dah tak ingat. tapi ni nombor dia. boleh try call. Tapi nak paham dia cakap tu susah sikit la. hehehe. good luck! 012-7329181 - bidan mak nah

sya mimie berkata...

Salam takziah alise..