tabung

Khamis, 12 Mac 2015

Resipi ~ Air Roselle Buatan Sendiri

assalamualaikum.. salam sejahtera

nak tau khasiat roselle klik sini ---- > http://khasiatroselle.tumblr.com/



teringin sebenarnya nak rasa camna rasa air roselle ni.. tu yang mintak akak suruh petik sikit dekat sekolah tu.. dapat la 1 plastik dalam 1kg..


senang jek..

1. kopek kulit luar sahaja.. rebuskan dalam 3litre air ( 1kg / 3 litre ) sehingga kulitnya mengembang dan bertukar warna..

2. masukkan pula 2 sudu besar gula sehingga gula larut..

3. tapis & bole terus minum.. 

* rasa air roselle lebih sedap dari air sirap perah limau.. 

8 ulasan:

Diana Rashid berkata...

mudah je rupanya..kan???buat agar2 pun boleh ni kan??

Diana Rashid berkata...

mudah je rupanya..kan???buat agar2 pun boleh ni kan??

anajingga berkata...

memang mudah dan sedap kan, dulu kat belakang rumah banyak buah rosell ni sekarang dah mati benih dah.sayang sangat :)

nusha fasha berkata...

Wah sdpnya..pnh beli yg pati aje. Huhu

Ibu Twins berkata...

sedap ke cik alise?
dulu mak pnh buat..siap buat jem lagi..tapi mcm x leh telan jerk...

siti alfakhishah aman berkata...

@Ibu Twins : jem tak penah rasa beb.. tapi air nya memang sedap dari sirap limau.. ke aku yg buat jadi sedap ek.. hahaha

Sha Nikitasakura berkata...

Tak penah try lg..

Sanisah eeiyss berkata...

is ikut kat 423 na (^___^)

dulu rajin jugak beli kordial roselle ni keluaran HPA... sekarang dah lama xminum...