tabung

Khamis, 15 Januari 2015

Nasi Lemak Wak Kentut, Kulaijaya

assalamualaikum.. salam sejahtera

saper duduk JB mesti penah dengar nama kedai NASI LEMAK WAK KENTUT ni.. peliks kan nama kedai?? tapi jangan tak caya.. dah ramai retis turun makan kat sini.. bikers pon ramai jugak..


kedai ni ade 2 cawangan di KulaiJaya..

sebab dah lama sangat teringin nak makan kat sini.. tapi tak dapat lagi.. so sabtu lepas sebelum balik kg tu (*entry kg nanti dulu ) minta adik tapau 4 bungkus nasi lemak.. ayam dengan sambal asing.. tak nak nanti jadi kembang kalau makan lambat.. kan berwap kan.. nanti ayam jadi lembik.. tak sedap..


hari pulak hujan.. adik ni merungut la macam-macam alasan.. nasib petang sebelom alise sampai kulai hujan dah teduh sikit.. tu yang cepat2 adik tapau.. 4 bungkus = RM18.00.. mahal ke murah??


berhenti sekejap dekat Hentian Tol Kulai nak solat asar sambil makan nasi lemak.. owsem sangat makan ayam panas2.. selera bukan main alise dengan mak makan.. 

sambal dia paling alise suka sebab manis2 lemak gitu.. tak pedas sangat tapi kalau pedas lagi kick.. tapi ayam goreng memang sedap.. rangup & rempah pon berasa.. tapi nasi tu kurang lemak.. tak kena dengan tekak alise.. :(

kalau nak tau operasi ke tak.. alise selalu jengah FB je  - LINK -

7 ulasan:

lia ummiirfan berkata...

wahh.. kalau saya turun ke johor nak singgah sini lah.. :))

SalbiahM berkata...

4 bungkus rm 18 tu standard lah kan..tapi nampak cam sedap je walaupun nama kedai tu pelik..hehe

safurara berkata...

hahahaha namanya pelik sgt ni.ke wak masa masak nasi lemak terkentut2.heheh

ArY+ShA=AmZaRFaYyAdH berkata...

Assalam alise,
waaaaaaaaaaaaaa
agak abnormal nama kedainya naaaaa
he3

Kakzakie berkata...

Nasi lemak dia ni Alise memang ramai dah tahu. Walau sekadar nasi lemak biasa tapi sambal dia tu yg tip-top. Kakak pun suka..

Diana Rashid berkata...

Awat pelik sanagt namanya..hahah

Diana Rashid berkata...

Awat pelik sanagt namanya..hahah