tabung

Isnin, 18 Ogos 2014

Raya 2014 ~ Juadah Tetamu Datang Bertandang

assalamualaikum.. salam sejahtera

masih ade yang berpuasa 6??  alhamdulillah.. alise dah habis jumaat lepas.. habiskan sekali ganti 1 hari..

kalau tetamu datang beraya alise masak ringkas2 jek.. janji tetamu balik dengan perut kenyang.. tetamu kan rezeki kan..

kalau bagitau awal dapat la masak best2.. kalau main tejah jek.. dapat la goreng2 ape yang patut.. nak resipi nanti pm kat pesbuk.. lauk cincai je ni..

  nak buat nasi kaler-kaler.. tapi ade kaler kuning jek.. so buat jelah nasi rempah.. ayam masak merah dengan bayam goreng.. nampak pelik jek kan sayur bayam goreng?? xpe kite buat dy.. :)

kawan adik bagi 3 biji cempedak.. tapi belum masak.. peram kat dapur 4 hari camtu.. sekali kopek.. uh bau dy.. semerbak.. lama tak makan.. uishh sedap sangat.. besar2 buahnye..


masa 1st raya tu kitorang hidang yong tau fu untuk orang marhaban.. alhamdulillah habis 2 bakul yang siap rebus.. rumah last lama sikit la lepaknye.. 

                           
akak yang kat kampung tu beli kupang sampai 3kg.. masak sambal jek.. ni keluarga sendiri je dah habis setengah kuali.. sedara mara datang dapat la jamah sorang sikit.. :)

kek cheese ni akak buat kek kosong jek mula-mula.. habis macam takde seri kan.. so beli la cream cheese tatura tu buat hiasan.. yang coklat2 tu alise sagat coklat bar..

2 ulasan:

Farah Waheda Wahid berkata...

wah dah berubah wajah...ermm...tiba2 rasa lapar pulak...

Sya Mimie berkata...

Ok.. Yng ni dh nmpk gmbrnya. So terliur...