tabung

Isnin, 21 April 2014

Tabiat Memasak

tak tahulah mood memasak ni sampai bile.. harap berkekalan.. jangan time bujang je rajin.. dah kawen nanti asik makan luar.. memang duit hantaran pergi pulang balik kat laki la kalau cenggitu kan.. hahaha.. 


sambal goreng hitam campur babat.. style orang jawa memang jenis hitam legam ok.. baru ummmpphh..


masak lemak nenas campur ikan sepat masin.. 


terselit pulak.. ni jiran yang bagi.. lelaki ok yang masak ni.. sedap tapi lebih kuat rasa kari dari rasa tomato.. 


brokoli goreng.. simple-simple jek.. buat tambah lauk.. 


yang ni terpaling senang nak masak.. hiris bawang,, letak cili blender,, pecah telur.. 

9 ulasan:

CikLily Putih berkata...

ermm babat tu perut kan..

siti alfakhishah aman berkata...

@CikLily Putih : yup perot.. sedappppp

Nafira usof berkata...

baru nak tanya babat tu ape? hahahaha.
perut upernye. pandainye masak macam2. kalah sis yang dh kawen nih~

siti alfakhishah aman berkata...

@Nafira usof : tapi babat tu kena rebus dulu kasi empok.. potong dalam 1cm mcm tu..

Nanie berkata...

Nampak simple tapi sedap!

msredcheesecake berkata...

yg last tu paling sedap...hhee

Sheila Salim berkata...

Assalamualaikum awak. sambal goreng tu fav sheila. haritu suami balik kampung, mertua kirim seberkas besar. Allahurabbi. terharu. heheee tak sabar nak tgu mertua datang kl. nak request masakan mertua. resepi2 jawa semua marvelous. hihiii yang hitam tu menawan ~~~

ecah khalili berkata...

perut tu kalau dapat kat suami sy memang licin.hehe

♥ Mrs. Secretary ♥ (FARAH) berkata...

Pandai masak yer.. untung la sapa dpt alise nie..=D