tabung

Isnin, 21 Oktober 2013

Korban Lembu


orang dah habis cerita pasal raya haji.. alise baru nak mula.. entah ape yang sebok sangat pon tak tahu lah.. malas je sebenarnya..

juadah hari raya tak sempat amik.. ala.. sama je macam korang-korang punya.. ada nasi impit, rendang daging, ayam masak merah, kari ayam tua dengan lodeh.. ohhh banyak plak menunya.. hehehe..

hari raya tu ada korban untuk anak beranak jiran sebelah rumah.. kerat leher dekat ladang sawit jek.. luas sikit.. nak buat kat belakang rumah ada kang lembu naik minyak lak.. 

meh sini.. nak jugak tepek gambar kenangan kan.. bole tunjuk dekat anak cucu di kemudian hari.. =_=

 
my abah yang pakai topi oren yang depan tu.. sebelom lembu nak kena kerat leher baca la doa sikit-sikit.. minta keberkatan kan.. 


kena kuat & kental tau.. makan masa nak tumbang.. ikat kaki & tangan.. boooommm.. terjelepuk ke tanah..


sabar ye lembu.. muka ko sedih pon.. aku tak bole tunjuk kesian.. kang haram dagingmu itu.. :)
masa ni dah terlepek jatuh ke tanah dah.. 

waaaaa.. seram nye darah mancut-mancut.. tengok nak kerat leher pon kena pegang ramai-ramai kan.. 
eh mane wanita hebat-hebat yang join sama ni? hahaha semua dok belakang badan lelaki yang sasa-sasa.. *_*.. takut  siot..

 
sebelum bawa balik tu.. badan lembu tu dah kerat-kerat jadi 4 dah.. senang nak siat.. tinggal gantung kaki jek.. abah is my hero.. hahaha..

kepala lembu tu tak tahu la kawan abah nak buat ape? perhiasan barangkali.. :) 
@ nak tanggal gigi nak buat gigi pelesu.. kahkahkah.. lawak..

1 ulasan:

Amanda Suria berkata...

alaaaa....nape x leh tgok gambar dik...