tabung

Jumaat, 21 Jun 2013

Mama Ni Lembab lahhhh


korang berani cakap gitu depan mak2 korang?? alise sungguh tak berani.. tapi rajin gak menjawab.. bukan menjawab kasar2 pon.. menjawab ayat gurau2 gitu adalah.. sambil ketawa2.. 

kepantangan betol..  kalau nak maki mak pon jangan la biadap sangat sampai keluar kata2 kesat kan.. ko ingat ko saper?? budak ni baru umur lebih kurang 9,10 tahun kot.. ( tapi badan besar mcm giant..  hahaha.. ada hati nak kutuk lagi.. T_T )

citer nye camni..
last month masa tengah bershopping2,, nampak kelibat budah ni ngan mak ayah dy.. masa tu dah kat kaunter bayar dah.. dok beratur belakang alise..

perbualannye lebih kurang macam ni la..

       anak : mak.. mak.. beratur sini.. sini tinggal 2 orang jek..

       mak : ye.. kejap2..

       anak : mak ni lembab lah.. nanti orang lain dah beratur plak.. 

       mak : mencecet lari pegang bakul tapi muka masih sengeh.. 
( motip sengeh alise tak tau.. mungkin nak cover malu kot.. alise tengok jek budak tu..dalam hati lau ko dekat ngan aku.. aku luku pale ko.. gitu )

masa tengah beratur tu plak.. tinggal alise jek ngan mak. tapi kaunter sebelah dah takde orang.. 

       anak : mak.. mak.. sini dah takde orang la.. cepat.. cepat..

       mak : alah.. tinggal sorang je kan.. 

       anak : kalau mak tak hegeh2 tadi.. dah cepat dah.. hissssshhhh.. 

       mak : la tunggu la kejap.. bukan banyak pon barang ni.. 

boleh?? punya la biadap nye.. geram jek alise dengar.. siap alise jeling2 mak dia.. konon buat syarat la.. marah sikit kat anak dy.. kang dengar dek orang lain.. lagi malu plak.. 

barang yang mak dy beli tu plak lebih pada jajan si anak jek.. lagi lah tambah panas hati ni.. dah lah tolong bawa bakul pon tak.. mengarah je tau.. ingat ko boss ye budak.. hampeh.. -_-

kadang terlebih manja pon salah jugak.. kurang manja pon salah jugak.. entah la.. alise belom ada anak.. tak tau lagi macam mane nak kawal.. tapi kalau anak sedara alise buat gini.. memang tangan laju je piat.. padan muka.. 


4 ulasan:

Nory Zoulkefle berkata...

tak sampai hati nak cakap cmtu kt mak, walaupon suka bergurau2 dgn mak...

siti alfakhishah aman berkata...

bebudak sekarang nory..

Mimie Najib berkata...

uuiit..ayat..rasanya kita kalau ckap pun berlapik lagi..tak la sampai tahap camtu.. giler betul budak tu..kalau adik kita la, dah kena dah..

siti alfakhishah aman berkata...

mimie : tunggu la balasan nye t bile budak tu jadi ayah kelak..